ျမန္မာႏုိင္ငံကထြက္လာျပီးေနာက္ပိုင္း၊ ျမန္မာလုိစာေရးရဘို႔နဲ႔ စကားေျပာရဘို႔ အေျခအေနသိပ္မရွိပါဘူး။ ဒါေႀကာင့္စာေရးခ်င္လာပါတယ္။ေနာက္ျပီး စကားေျပာရတာ ၀ါသနာပါတာေႀကာင့္ ဒီဘေလာ့ဂ္ကို စေရးျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
August 13, 2009
ဥာဏ္ေကာင္းတဲ.ခေလးျဖစ္ေအာင္ဘယ္လိုေမြးမလဲ
ဥာဏ္ေကာင္းတဲ.ခေလးျဖစ္ေအာင္ဘယ္လိုေမြးမလဲ
ဖူဂ်ီ အသံလႊင့္ဌာန(FUJI Television)ရဲ. အစီအစဥ္တစ္ခုျဖစ္တဲ. ” စိတ္ႏွလံုးဘ၀င္အႀကိဳက္ေတြ.ေစမယ္. တီလီေဗးရွင္း” ကေနထုတ္လႊင့္ခဲ.ျပီး ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွာ အခုပိုျပီးေရပန္းစားလာေနတဲ့ အေႀကာင္းအရာတစ္ခုကို မိတ္ဆက္လုိပါတယ္။ အဲဒီအစီအစဥ္မွာ အေႀကာင္းအရာမ်ိဳးစံုကို ထုတ္လႊင့္ျပီး အခုေျပာမယ့္ အေႀကာင္းအရာရဲ. ေခါင္းစဥ္ကေတာ့ ”ဦးေႏွာက္ႏွင့္အာရံုေႀကာသိပံၸပညာရွင္ ဖြားဖြား ခုဘိုတာ ခါ.ေယာ့ကို (KUBOTA Kayoko) ” ပါ။
အစီအစဥ္ကို ၂၀၀၉ခုႏွစ္၄လပိုင္း ၁၉ရက္ေန.မွာစတင္ထုတ္လႊင့္ျပီး ဖူဂ်ီအသံလႊင့္ဌာနမွလည္း ေနာက္ဆက္တဲြကို ထပ္မံထုတ္လႊင့္ျပီး ၊ အျခားအသံလႊင့္ဌာနမ်ားကလည္း ဖြားဖြားနဲ.ေတြ.ဆံုခန္းေတြ ဖြားဖြားရဲ့အေႀကာင္းေတြကို ထုပ္လႊင့္ခဲ့ႀကပါတယ္။ဒီ့ေနာက္ေတာ့ အျပင္ေလာကမွာဒီအေႀကာင္းဟာ တစတစ လူေျပာမ်ားလာခဲ့ပါေတာ့တယ္။
အဓိကေျပာျပခ်င္တာကေတာ့ လူတစ္ေယာက္ရဲ. ဦးေႏွာက္ဟာ အသက္၃ႏွစ္အရြယ္အထိမွာ တဟုန္ထိုး တိုးတက္မွဳ ရွိတာကို သတိျပဳႀကည္.ျပီး၊ သူ.ရဲ.စဥ္းစားေတြးေခၚမွဳဥာဏ္ရည္ကို ပ်ိဳးေထာင္ေပးႏုိင္တာ (ပင္မဦးေႏွာက္ႀကီးရဲ. အေရွ.ပိုင္းျခမ္းကို လွဳန္.ေဆာ္မွဳေပးတာ) ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာအသိဥာဏ္ပညာကို ျမွင့္တင္ေပးျခင္းတစ္ခုအေနနဲ. လူမမယ္ခေလးအရြယ္မ်ားျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ေရးနည္းလမ္းအေနနဲ. အသိအမွတ္ျပဳထားတယ္ဆိုတာပါပဲ။
ဒါေႀကာင့္ တစ္ႏွစ္ေအာက္အရြယ္ခေလးငယ္ကို ျပဳစုပိ်ဳးေထာင္နည္း (၇)ခ်က္ကို အစီအစဥ္ကေန မိတ္ဆက္ပညာေပးသြားပါတယ္။
အဲဒါေတြကေတာ့
(၁) ေသးစုိအႏွီး(ေဘာင္းဘီ)ကိုလဲေပးခ်ိန္မွာ ခေလးကို အသံျပဳရမယ္။ (အႀကားအားရံုမွတဆင့္ စကားေျပာျခင္းကို အာရံုခံစားတတ္ေစရန္)
(၂)တူတူေရ၀ါး ကို တေန. အနည္းဆံုး ၅ႀကိမ္ထက္မနည္းကစားေပးရမယ္။( ခေလးငယ္အား မျမင္ရျခင္းမွ ျမင္ရျခင္း အခ်ိန္အႀကား ေစာင့္ဆိုင္းေမ်ွာ္လင့္မွဳကို အာရံုခံစားတတ္ေစရန္ ႏွင့္ အျမင္အားကို စူးစိုက္တတ္ေစရန္)
(၃)ခေလးငယ္ကို အေရာင္အေသြးစံုတဲ့ အ၀တ္အစားဆင္ယင္ေပးရမယ္။ (အေရာင္ခြဲျခားမွတ္သားမွဳ ႏွင့္ အဆင္အေသြး တို.ေပၚအာရံုခံစားတတ္ေစရန္)
(၄)တတ္ႏိုင္သ၍ေက်ာပိုးခ်ီေပးရမယ္။( ကိုယ္လက္လွဳပ္ရွားမွဳႏွင့္ပတ္သက္ေသာ အာရံုႏွင့္ ဟန္ခ်က္ယူျခင္းကို စတင္ ခံစားတတ္ေစရန္)
(၅)ခေလးငယ္ေျပာေျပာစကားကို မသံုးရ။ စကားမပီကလာေျပာျခင္းမျပဳရ။(မပီကလာေျပာဆိုျခင္းသည္ ခေလး၏ ေျပာဆုိမွဳအရည္အေသြးကို ရုတ္ေလ်ာ့ေစသည္)
(၆)တူ၊စာေရးကရိယာေဘာပင္မ်ားကို သူ.အလိုအေလ်က္ရုတ္တရက္ဆြဲကိုင္ေစျခင္းမျပဳရ။ (ထုိအရာမ်ားတြင္ ကိုင္ပံုကိုင္နည္းစံနစ္တက်ရွိေသာေႀကာင့္ လူႀကီးမ်ားမည္သို.မည္ပံု ကိုင္တြယ္သံုးစြဲ သည္ကို အႀကိမ္ႀကိမ္ႀကည့္ရွဳေစျခင္းျဖင့္ မွတ္မိေေစရမည္။ )
(၇) ဘယ္ဟာယူမလဲ။ ဘယ္ဟာပိုႀကိဳက္လဲဆုိတဲ. ေမးခြန္းကို ေမးေပးရမည္။(ႏွိဳင္းယွဥ္မွဳ၊ ေရြးခ်ယ္မွဳ၊ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်မွဳတို. ကို ေလ့က်င့္ေပးျခင္း)
အဲဒါေတြအျပင္ ခေလးငယ္ကို အနံ.ေတြကိုေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ ဆိုးသည္ျဖစ္ေစ အားလံုးကို သိေအာင္လုပ္ေပးရမယ္။ ”ရပ္လိုက္၊မလုပ္ရဘူး”ဆိုတာေတြကို ေျပာတဲ.အခါ ခေလးရဲ. လွုပ္ရွားမွဳကုိ ဘယ္လိုရပ္ရမယ္ဆိုတာသိလာေအာင္၊ ေဂ်ာက္ဂ်က္တို. လွဳပ္ခါတဲ.အရာေတြကို ခေလးရဲ.အေရွ.မွာ လွုပ္ျပရင္ ျဖည္းျဖည္းခ်င္းလွဳပ္ဘို.လိုပါတယ္တဲ.။ ခေလးငယ္ေလးရဲ. အျမင္အားဟာ ျမန္တဲ. လွဳပ္ရွားမွဳေတြကို သူမ်က္စိနဲ. ခ်က္ခ်င္းမျမင္ႏုိင္ပါဘူးတဲ.။
ေနာက္ထပ္သတိျပဳရမည္. အခ်က္မ်ားကေတာ့
”မႀကိဳက္ဘူး၊ မုန္းတယ္”ဆိုတဲ. စကားကို မသံုးသင့္ပါဘူး။ ခေလးရဲ.ကိုယ္စားေျပာေပးတာမ်ိဳး မလုပ္သင့္ပါဘူး။ လက္ေခ်ာင္းေတြကို တစ္ေခ်ာင္းစီ လွဳပ္ရွားေပးရပါမယ္။ ပိုက္နဲ.စုတ္ေသာက္တတ္ေအာင္သင္ေပးရပါမယ္။ ႏို.ဗူးေသာက္ျခင္းဟာ ခေလးရဲ.လွ်ာဖံြ.ျဖိဳးမွဳအတြက္ အက်ိဳးသိပ္မရွိပါဘူး။ ခေလးကို စကားေျပာတဲ. အခါ ျမန္ျမန္ေျပာေပးရပါမယ္။
” ဦးေႏွာက္ႏွင့္အာရံုေႀကာသိပံၸပညာရွင္ ဖြားဖြား” ကေျပာပါတယ္ ကေလးဘယ္ႏွစ္ေယာက္ေမြးမလဲ ေမြးခ်င္သေလာက္ေမြး၊ အားလံုးကို ဥာဏ္ေကာင္းတဲ.ခေလးျဖစ္ေအာင္လုပ္လို.ရတယ္၊ ကိုယ္.ခေလးကို ျပဳစုပိ်ဳးေထာင္တာလြယ္လြယ္နဲ.သူ.သေဘာအတုိင္းသြားမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ထိပ္တန္းေအာင္ျမင္သူ လူသားတစ္ေယာက္ျဖစ္လာမွာမဟုတ္ဘူးတဲ. ။
မိခင္ဖခင္ႏွင့္ပတ္၀န္းက်င္က သိပ္မပင္ပန္းတဲ. ဂရုစိုက္ျပဳစုမွဳ ေႀကာင့္ ခေလးတစ္ေယာက္ဟာ အထင္ကရ လူႀကီးတစ္ေယာက္ျဖစ္လာႏိုင္တာကို သိပံၸပညာနဲ.လက္ေတြ.က်က် သေဘာေပါက္လိုက္ရပါတယ္။
မွတ္ခ်က္။ ဦးေႏွာက္ႏွင့္အာရံုေႀကာသိပံၸပညာရွင္ ဖြားဖြားဟာ၊ငယ္ရြယ္စဥ္ ခ်မး္းသာေသာမိဘမ်ားမွေပါက္ဖြားခဲ.ျပီး၊ ဦးေႏွာက္ႏွင့္အာရံုေႀကာပါေမာကၡခင္ပြန္းသည္ ႏွင့္အတူ ေနထုိင္ျပီး၊ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံရဲ. ထိပ္တန္းတကၠသိုလ္ေက်ာင္းဆင္း သားႏွစ္ေယာက္တုိ.ကို ေမြးဖြားခဲ.တဲ. အာဂအမ်ိဳးသမီး၊စံျပမိခင္တစ္ေယာက္ျဖစ္ပါတယ္။
ေအာက္ပါ လိပ္စာမွာ အဲဒီအစီအစဥ္ကို ႀကည့္ရွဳႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဂ်ပန္လိုျဖစ္ေနတယ္ေနာ္။
http://www.youtube.com/watch?v=JXj4-8AJsEI
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment